Tuesday 7 July 2015

There's always a start

          Semalam semasa tengah jemur baju, saya terfikir tentang planning saya 3-4 tahun yang lepas. Sejak saya mula-mula blogging, memang saya ada cita-cita untuk menjalankan perniagaan sendiri. Tapi saya tak pasti nak berniaga apa. Plus, I always think that I'm more to a buyer than a seller. Bila seorang sahabat saya mencadangkan saya jual barang-barang tropika baby yang saya guna, saya pun cuba-cuba la jual

          Alhamdulillah walaupun belum tahap laku keras, tapi ada la permintaan terhadap barang-barang tu. Lagipun saya berniaga suka-suka. Belum tahap nak serius. Kemudian beberapa bulan kebelakangan ni saya mula start dengan business rental soft structure carrier atau baby carrier.

          Alhamdulillah ada permintaan terhadap business ni. Sekali lagi saya tekankan saya buat untuk suka-suka, belum lagi tahap nak serius. Tapi saya terfikir macam mana la saya boleh start untuk mulakan sesuatu yang takde. Sebenarnya ia hanya perlukan keberanian dan satu point di mana saya beritahu diri sendiri yang saya akan START berbusiness. Saya terfikir kalau saya asyik fikir je tapi saya tak ambil tindakan, sampai sudah saya tak akan buat.

          Seronok rupanya berniaga. Kadang-kadang orang pm/whatssap sebab nak tanya tentang sesuatu. Tak semestinya orang tu nak beli/sewa produk saya. Tapi bila kita buat sesuatu yang kita suka, kita akan jadi tak kisah tentang keuntungan. Yang penting tak rugi dan kita enjoy.

          Sejak start business ssc rental ni, banyak pm/whatssap yang tanya pasal ssc. Kadang-kadang diaorang minta pandangan. I'm so happy bila dapat bagi advice pada orang yang bertanya. Kadang-kadang newbie memang banyak tanya dan takde tempat nak bertanya. Setakat nak royan pasal ssc, no hal lah I'm more than happy to share what I know...

         Kadang-kadang lepas saya advice, tak lama lepas tu diaorang pm dan inform dah beli ssc. Bila dapat ucapan terima kasih tu, aduhai rasa happy sangat tau. Padahal takde apa pun tapi seronok dapat tolong orang especially newbie.

          So kalau ada yang nak tanya pasal ssc ni, just pm/whatssap Maz 012-4359125. Insya Allah saya reply. Tak semestinya nak kena rent daripada saya, tapi kalau rasa-rasa nak rent tu boleh click SINI ya. Kut-kut la nak test drive 1-2 minggu sebelum beli. Ngeee

          Insya Allah in future memang saya nak kembangkan lagi business ssc rental ni. Tapi sebelum tu saya nak kena tambah stock ssc dulu. Muahaha alasan je nak beli ssc baru.

          Siapa yang rasa nak start business tu, just start with something that you like. Kalau suka masak, start ambil order masak. Kalau suka fesyen, boleh start jadi ejen dropship untuk baju. Start with small investment. Yang penting kena START jangan dok berangan je tapi tak buat-buat...

          Ok...Nak pi stalk MBW FSOT jap




         

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...