Tuesday 12 November 2013

Trend penipuan terkini. Please beware...


          Gila psiko kan. Penipu kreatif memang ada di mana-mana... Alhamdulillah sepanjang aku melibatkan diri dalam dunia on9 shopping, tak pernah la aku kena tipu tak dapat barang. Just sekali-sekala, dapat baju terbesar atau terkecil, tapi yang tu salah sendiri la sebab tak ukur betul-betul kan...

          Ni kat fb dok kecoh penipuan kreatif cara baru ni. Ok, kes ni melibatkan 4-5 pihak. Dan modus operandi ni bagi aku kreatif la sebab aku tak pernah terpikir la plak kan nak buat macam ni (sebab aku baik, tak pernah terpikir nak tipoo. Si penipu ni nak beli handbag harga RM790 from tuan punya fb shop JualanMega USA. So dia cakap kakak dia akan tolong bayar. 

          Pada masa yang sama, si penipu snap gambar tudung-tudung fareeda yang tengah hot Seindah Ikat Cinta tu. Apa lagi mengelupur la akak-akak gojes fareeda membeli kot. So dia bagi akaun tuan punya Jualan Mega tu. So kat sini, duit tudung masuk ke akaun Jualan Mega, dia dapat handbag RM790 dan akak-akak gojes tu la mangsa kan... Tapi si penipu ni tambah menyakitkan sebab dia pos benda alah ni ke akak-akak gojes :



           Ubat nyamuk? Simbolik ke supaya nanti masa mati badan berlubang-lubang seperti dicucuh ubat nyamuk (umpama drama kisah penggali kubur). Dah la kau menipu, dah tu kau tambah menyakitkan hati orang plak. Just like this mamat beli handphone s2 dapat lesung batu. Dah ambik duit tu, senyap je blah dah la kan. Ni bukan apa ni. Penipu + psiko sekali...

          So skang ni, aku harap aku akan lebih berhati-hati la bila membeli from orang perseorangan ni. Sebab tu skang dah tak beli fareeda. Aku pakai Sugarscarf plak. Hahaha...

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...