Tuesday 11 February 2014

Gastrik...gastrik...everywhere

          Hari paling teruk dalam hidup aku adalah semalam. Tak pernah-pernah aku kena gastrik sampai 2-3 kali, semalam aku kena sampai 3 kali. Boleh dikatakan dalam 10% je makanan yang lekat dalam perut aku. Selebihnya terpaksa dimuntahkan.

          Style aku kalau kena gastrik adalah muntahkan balik semua isi perut sampai keluar "air masam" tu. Selagi tak keluar air tu, aku akan paksa juga. The moment air tu keluar, aku rasa lega sangat-sangat terus hilang semua sakit yang memulas tu. Teori aku adalah "air masam tu" yang menyebabkan perut aku sakit. So kalau dah keluar, takdela sakit dah.

          So hari ni aku Google la sikit-sikit kat internet kan. Eh, aku baru tau orang gastrik tak boleh minum susu masa gastrik eh. Tu pun kawan aku yang cakap. No wonder la muntah kot. Sebab semalam konon nak hilangkan gastrik, aku bantai susu je sebab aku dah takut nak makan.

          Start pagi semalam, pas breakfast bihun sup, dalam 2 jam pastu perut aku dah memulas. So aku paksa muntah. Petang kul 1 dah ok, so pergila makan mee bandung sebab dah lapar. Ha kau...Muntah masa on d way nak balik. Sampai je rumah, aku terus muntahkan balik semua isi mee tu. Ok dah tapi tak berani nak makan or minum apa-apa. Aku tido awal semalam dalam kul 9. Kul 2 pagi tadi, aku rasa lapar gila so bangun la pekena roti sikit. Haish...kul 5.40 aku bangun balik muntah. Muntah sampai kosong perut baru lega. So sambung tido.

          Pagi tadi pun konon nak hilangkan gastrik, aku p bantai susu Dutch Lady sekotak. 2 jam pastu, sakit balik. Tensen aku. Dah la kul 11 tadi aku ada kelas. Kejap sakit, kejap gi tandas nak muntah. Pas kuar semua isi perut, lapar la plak so ikut la kawan aku gi lunch. Since dah takut nak makan pedas, aku pun order spagetthi carbonara je. Tapi aku silap pi order milo. Kan milo ada susu. So untuk kesekian kalinya aku terpaksa muntah sebab perut aku dah sakit balik.

          Masa aku tulis entry ni, kira perut aku dah lega la. Risau aku nak makan or minum apa-apa sebab aku tak nak muntah-muntah lagi. Penat weh, dah la aku tak leh makan, bila muntah tu aku takut dehydrate la kan. Nampaknya kejap lagi nak kena cari 100 plus ni.

          So malam ni pekena roti je la. Tengok macam mana ...Kalau sakit gak, aku nak serah diri kat hospital

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...