Friday 24 January 2014

Kilang Roti Mokhtar-Slim River

          Walaupun dah hampir 10 tahun keje kat sini, tapi aku baru tau kewujudan Kilang Roti Mokhtar ni. Alkisah si Az citer dia bawa kakak dia try roti kat sini. Tapi cara dia cerita memang aku tak bleh blah la...Roti ni panas...gebu...sedap...rasa tradisional. Haish sebelum aku mengidam, so plan time lunch hour hari tu adalah ke kilang ni

          Kilang ni kira klasik sangat coz katanya dah wujud lama dah. Ye la masa pergi tu, terjumpa ngan sorang kakak ni. Dia cakap dia stay kat KL, tapi datang ke situ hari tu semata-mata nak bawa anak lelaki dia yang teringin nak tengok kilang ni. Katanya, masa kecik-kecik dia selalu beli roti kat situ. Akak tu rasa-rasa ada la dalam mid 40 kot.

         
Rege roti











Serius aku excited tengok oven tradisional ni...


Kanak-kanak ribena seronok dapat beli roti


Kilang macam buruk je tapi famous kilang ni kat Slim River


          Kilang ni start operasi time lunch hour. Antara kul 12pm-2pm. Kalau nak pergi, make sure sampai kat situ dalam kul 12.30pm coz time ni roti dia baru kuar oven. Dia punya bau...Memang best sangat ye la roti homemade kan. Antara pilihan roti yang ada adalah roti kaya, roti kacang merah, roti kosong, roti kelapa dan roti bijan (the best of all - aku rasa la).

          Tuan kilang ni peramah gila. Dia akan melayan je ko. Kalau ada yang nak interview dia, Insya Allah aku rasa dia akan membantu. Cara-cara kitaorang pergi pun memang dia melayan je la kitaorang bertanya. Agak susah nak describe kedudukan kilang ni sebab agak tersembunyi. Kilang ni kiranya  kat sebelah Pasar Slim River je, tapi tersorok. Kena pusing patah belakang balik masuk dalam lorong sebelah pasar tu.

          Kilang ni tutup every Friday. Hari lain boleh gi


No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...