Thursday 30 January 2014

Patutkah aku rasa bersalah..

          Hurm...apa perasaan korang je kalau ada kawan-kawan yang nak pinjam duit? Aku kan...tak tau macam mana nak respon jika ada orang nak pinjam duit lebih-lebih lagi orang jauh. Kalau member ofis je, aku takde hal sebab aku tau bila-bila aku leh tuntut hutang aku

          Semalam, masa melayan fb, ada sorang kawan fb aku yang tanya boleh tak nak pinjam duit. Serius mula-mula aku macam ternganga la juga sebab aku kenal gitu-gitu je kawan ni. Memang tak banyak pun dia nak pinjam, tapi aku tak dapat nak bagi sebab aku pun belanja lebih sikit daripada cukup je bulan ni. Maklumlah,  kena settle insurans rumah, cukai pintu. Pastu nak balik kampung lagi.

          Bukan nak berkira pasal duit, tapi memang sekarang ni aku dah takleh nak belanja macam dulu lagi. Kak Long dah masuk Smart Reader, ni nak sambut baby baru lagi. Aku serba salah sebenarnya bila aku cakap aku takleh tolong dia. Memang la dia nak pinjam sikit je, tapi kalau aku bagi banyak tu pun, aku takut ada emergency tak tau nak korek mana dah karang.

          Lagipun aku tak faham macam mana orang leh nak pinjam duit kawan-kawan yang jauh ni. Kalau yang depan mata, selalu jumpa aku faham la kan...Seriusly aku pun tak kenal hati budi dia macam mana. Tu yang aku rasa bersalah sebab dia cakap dia nak guna untuk belanja dapur je. Huhu...Kesian aku rasa tapi aku lebih risau sebab aku tak kenal baik dengan dia

          Aku tak faham macam mana orang selamba boleh bagi pinjam sampai RM6K. Lagi tak faham orang yang dah pinjam duit tapi ngelat nak bayar. Tak faham...tak faham

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...