Wednesday 30 September 2015

Announcement pasal ssc rental services

          Hi peeps...Chewah bajet good good sapa je nak baca blog saya kan. Alhamdulillah my small ssc rental services business dah mula dikenali sikit-sikit. Dan banyak juga dapat whatssap from mummy yang berminat nak sewa or just nak royan pasal baby carrier.

          Ok, actually saya ada beberapa perkara yang nak ditulis kat sini. 1st sekali saya mohon maaf kalau saya lewat balas whatssap anda. Ini disebabkan tab saya ada masalah bateri. Baterinya cepat sangat drain. But if nak cepat reply, boleh contact saya pakai nombor celcom saya 019-5541106.

          Lagi satu kan..saya dah sediakan satu page kat FB iaitu Little Damia SSC Rental Services. So please like ye...Mana la tau kalau rezeki saya dah bertambah, saya nak buat giveaway free satu ssc ke.

          Ok...Ada mummy yang confuse kenapa saya tidak mencadangkan sesuatu jenis ssc pada mereka. Biasanya soalan pertama yang saya akan tanya adalah umur anak. Bila tahu umur anak, baru la saya boleh mencadangkan ssc yang sesuai (ni base on pengalaman saya dengan anak-anak saya).

          Then, saya akan cadangkan ssc dengan deposit paling rendah untuk newbies (snuggbaby & Jumpsac). Lagipun ssc ni agak senang nak dibeli selalunya ada ready stock kat website. Jika mummy ada keperluan khas, contohnya nak travel kat negara yang panas ke...tak nak yang bulky ke...sila inform ya sebab saya akan cadangkan ssc yang sesuai dengan keadaan ni.

          Ada mummy yang consider pasal hygiene. Don't worry sebab setiap ssc akan dibersihkan sebelum out for rental. Saya guna sabun RGD, which is popular among cloth diaper user sebab sabun ni environment friendly.

          Jika mummy perlukan ssc untuk tempoh-tempoh tertentu, sila booking awal sebab saya akan utamakan customer yang telah membayar deposit sahaja. Oh ye...lagi satu pasal deposit, please note that 1 ssc = 1 amount of deposit so if nak sewa 2 ssc, mummy kena bayar deposit untuk kedua-dua ssc. Dan deposit adalah firm. Ini disebabkan jika berlaku kerosakan pd ssc, saya akan tolak kos baik pulih from deposit.

          Dan deposit bergantung kepada harga ssc. Kalau ssc yang lebih murah, deposit pun rendah tapi kalau ssc macam Kinderpack, saya terpaksalah tinggikan harga deposit. Sebab Kinderpack punya custom tax saja pun dah boleh dapat satu Snuggbaby/Jumpsac.

          Berkenaan rental period  - katakan mummy sewa 2 weeks (14 hari), saya akan kira hari 1st tu hari ssc sampai pd mummy, and mummy pos balik ssc ps saya pd hari ke-15, katakan pos laju ada masalah lewat, mumy tak perlu risau ye saya tak caj pada mummy tau rm5/day late return penalty tu.

          Hurm...apa lagi ye. Setakat ni terpikir yang ni je. Oklah if mummy ada problem, boleh whatssap saya yer Mazlina 012-4359125 / 019-5541106.

          Thanks for reading mummy. Happy Babywearing

         

         


   

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...