Monday 28 September 2015

Bila kena hidung sendiri

          Ok hari ni nak buat entry jahat sikit. Saya kan selalu kena sound dengan orang kalau saya tak sengaja buat sesuatu, contohnya tertinggal barang, atau tetiba kereta bercalar ke apa ke... As saya sengaja pula nak buat.

          Dulu saya selalu juga bising² kalau orang sound saya. Ye la dah la kita tak sengaja, pastu kena marah memang la saya nak marah juga. Tapi kang ada pula yang cakap saya melawan, so saya pilih diam je skang. In fact, sekarang saya lebih banyak diam je drp bersuara, tapi dlm hati memang saya berdoa semoga Allah balas perbuatan tu.

          Nak dijadikan cerita, petang semlm telah berlaku kejadian yang sama, tapi orang yang lain kena. Straight plak tu. 2 kejadian dalam satu hari. Masa saya tau cerita tu, memang terlintas kat kepala otak saya - kan dah mendapat.

          Moral of this story, hidup jangan la sombong dan ego sangat. Kalau orang tak sengaja, tak payahla nak sound/marah lebih² macam kita ni tak pernah buat salah. Peringatan untuk saya juga

          Oh ye. Hari ni sekolah area Tanjung Malim ditutup sebab jerebu...

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...