Wednesday 23 October 2013

Baik pada orang lain tak semestinya baik pada kita...

          Hurm...Macam mana nak citer ye? Tapi aku kena juga luahkan perkara ni kalau tak, rasa macam ada sesuatu yang terbuku dalam hati...

          Ok lah. Beberapa bulan yang lalu, aku try suatu produk untuk breastfeeding. Produk yang famous kat fb (rasa macam lebih ramai yang jual daripada pengguna). Aku pun beli sebab testimoni macam best je. Lagipun this seller ni, aku pernah main kutu CP dengan dia. Aku pun beli la set b/feeding (ada soya ngan alfafa).

          Memang betul bila aku makan alfafa, BM aku jadi pekat. So Qai cepat kenyang dan tido malam pun nyenyak je. Dan soya dia memang mengenyangkan. Tapi lepas 2 minggu aku makan alfafa tu, aku kena GASTRIK. Ya Allah, tuhan je yang tau seksanya aku kena gastrik ni. Kalau time gastrik menyerang tu, cepat-cepat aku gi toilet muntahkan semua isi perut aku. Lepas 15-20 minit, hilang terus boleh sambung kerja macam takde apa-apa berlaku.

          Bila aku stop makan alfafa tu, gastrik aku stop. Sebab aku ni bukan jenis yang berdisiplin masuk bab-bab supplement ni (kecuali aurawhite hari tu sebab nak putih punya pasal. huh nan hado pun). So bila aku tingat nak makan balik, memang esoknya atau lusa terus gastrik. So aku tau la aku takleh makan alfafa ni kan...

          Ada kawan-kawan aku jual produk ni dan promote aku (bukan seller tu, tapi kawan-kawan lama) Bila aku cakap aku tak boleh makan alfafa tu, banyak la pula soal-siasat dia. Ye aku tau produk tu bagus (kalau tak, takdela yang print screen testimoni customer kan), tapi suatu produk tu, maybe sesuai dengan A tapi tak sesuai dengan B.

          Just like facial wash. Ada orang boleh guna brand murah je tapi hasil bombastik mr loba-loba. Aku pun guna produk biasa je tapi takde la mr loba-loba. Annoying la bila kita komplen pasal sesuatu produk tu, tapi seller nak berdebat juga pasal produk dia. Haish...produk buatan manusia ada ke perfect 100%?

          Mujur la kawan lama...Malas nak berbalas-balas. Kalau ikut hati, memang aku nak kondem je habis-habisan. Umpama kita tau sesuatu produk tu boleh buat kita sakit, tapi kita nak makan juga ke? Tak kena kat dia, boleh la cakap kan...

          Aku rasa seller-seller produk ni kena la terima feedback -ve daripada customer. Lepas tu bagitau pada manufacturer supaya ada penambahbaikan. Dan kena terima la sesuatu produk tu akan berbeza result pada setiap individu. Ni asyik-asyik nak pertahankan kebaikan produk je. Menyampah...

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...