Thursday 11 June 2015

Price Comment Is Very Rude

          Korang....Pernah tak korang beli sesuatu barang yang korang idam-idamkan dan boleh tahan mahal harganya? Masa dapat barang tu, korang rasa nak peluk cium kalau boleh nak bawa tidur sekali. Tapi kemudian ada di antara kawan-kawan korang yang mengeluarkan komen "eh...mahalnya". Saya nak tanya apa perasaan korang ya?

          Kalau korang tanya perasaan saya, sumpah saya rasa nak penampar je kawan tu. People, price comment is very rude ya. Kalau korang selalu masuk mana-mana group buy/sell/trade, salah satu rule yang ada adalah no comment on price in public. Serius price comment adalah biadap.

          Kalau yang komen tu adalah ahli keluarga kita, ok no problem sebab kebanyakkannya concern on how we spend our money (in my case -  my mom selalu komen kalau saya beli barang yang terlebih sikit harganya). Tapi kalau kawan yang tak berapa nak baik bagi komen cenggitu, memang tak boleh blah kan. Sebab saya selalu fikir duit saya adalah hak saya takde sapa-sapa yang layak nak bagitahu macam mana saya nak belanjakan duit saya. Sebab bukan depa yang bagi saya duit, dan bukan depa yang saya akan pinjam duit kalau saya susah (dan confirm depa tak kan bagi pinjam kalau saya minta pun), so tak payah nak susah hati tengok saya beli apa dan harga apa...

          Sorry, saya bukan berlagak. Saya tak membeli sangat pun, cuma kadang-kadang adalah 2-3 barang yang mahal sikit. Ala...sikit je pun. Orang lain beli lagi mahal kot. Tapi saya geram bila saya selalu dapat price comment macam" eh...mahalnya", "mahal la Maz" or "baik makan daripada membazir" (serius masa taip ni terbayang muka insan yang berkata-kata sedemikian).

          So tolong ya...Kita tak layak nak komen kat orang macam mana orang nak belanjakan duit dia, melainkan dia menyusahkan kita. Dan Insya Allah the person will be the last person on earth I'll turn on if I have money problem...

          Pufft...APTB

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...