Monday 14 December 2020

Corningware Vintage - Spice Of Life





          Kalau korang kenal pattern ni, confirm korang dah masuk usia "emas" macam saya. LOL. Inilah Spice Of Life. Pattern ni famous kat Corningware jaman mak mak kita dulu kan. Lately macam ada kegilaan terhadap design ni untuk vintage Corningware, selain design Corn Flower Blue.

          Kalau tengok harga kat Lazada/Shopee...Amboi tak agak-agak kan. Just wondering ada ke yang nak beli ya? Kalau ada, roger la sebab my mom aka Cikgu Sadiah ada satu set 5 beradik. Harga buka 5K. Sapa nak roger. Ahaks...

    
My mom punya set


          Saya kan puas juga pujuk my mom untuk "hadiahkan" set ni kat saya. Masa saya kawin dulu, ada mak bagi tapi set lain pula. Pandai mak bajet in future set ni laku keras. Saya offer nak swap dengan design baru pun beliau kata"NO". Maka mehla kita hunting. Tengok harga kat Malaysia ni berpeluh ketiak na...Apa kata kita tengok kat oversea. 

          Sekali masuk eBay, wah banyak je kat sana, cuma postage mahal lah. Tapi still murah daripada harga ko beli sini. So saya cari combo 2-3 size, sebab alang-alang postage + duty import dia kan lebih kurang je.


My first purchase from eBay


          Total damage tak sampai RM550 untuk size 3qt, 2.5qt dan 2qt. Yang 2 tu takde lid. Takpe kang beli kat Parkson je. So slowly beli and finally cukup lengkap 5 beradik, with extra kecik2 tu nak letak condiment ke.

          Total damage tak sampai RM1.4K. Kalau beli sini, ntahlah maybe tak dapat kot


My Corningware Spice Of Life

          So far, risiko pecah tu minimum to almost takde la. Tak pernah pecah lagi setakat ni. Rasanya 5 kali juga beli nak cukupkan macam ni. Semua sampai dengan selamat. 

          Tetiba rasa nak jadi orang tengah jual bendalah ni. Ada ke yang nak beli eh? 😂




No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...