Friday 4 December 2020

Gadget PKP/MCO - Air Fryer Oven

          Boleh la pulak air fryer buat hal masa mco hari tu. Ntah macam mana la soket dia tercabut. So memang tak boleh pakai unless kena cari sapa pandai repair benda tu. Of coz la option nak bawa pi service centre macam merepek je time-time lockdown kan

          Bila kau work from home, ada aje la idea kau nak membeli. Eh takpe untuk kegunaan family. Survey punya survey, terjumpa lah air fryer oven ni. Wah...Apsal saya tak tau benda ni wujud. 

          Memandangkan duit lebihan pendapatan ada, so 'terbeli' jua benda ni 

Zenne Air Fryer Oven

          Kenapa saya beli af oven instead of af? Well, fungsi dia sama je, cuma mudah saya nak baking cake dalam ni, sebab cara guna dia macam oven je. Mudah dibersihkan

Model KAV-AD1202-S
Control Panel : Digital
Rated Voltage : (V) 220- 240
Rated Frequency : (Hz) 50 - 60
Power (W) : 1600
Capacity (L) :  12
No. of Preset Menu : 16
Temperature (°C) : 50-220
Product Size (mm) :  315 (W) x 334 (D) x 370 (H)
Carton Box (mm) : 407 (W) x 372 (D) x 417 (H)
Product Weight (kg) : 8.42
Accessories :
- 1 pc Rotisserie Cage
- 1 pc Cake Pan
- 1 pc Mesh Basket
- 1 pc Cage Tong
- 1 pc Rotisserie Fork
- 1 pc Drip Tray
- 1 pc Roasting Rack
Warranty (year) :  1


          Actually ada dua brand yang seakan sama iaitu Riino & Khind. Aku tak tau la maybe rebranding je kot. Kalau Riino tu sama dah semua kecuali berat & dimensi je berbeza

          So far, Alhamdulillah sangat membantu aku especially bila kena goreng ayam ikan untuk buat sambal. Cara aku, sambal tu aku masak dalam RM6. Nanti curah je kat ayam/ikan. Sementara masak tu, sempat la nak tanda-tanda assessment students.

          Ni kisah masa MCO la sekarang mostly balik goreng atas stove macam biasa, kecuali time tak larat dan time minyak habis je. Ye la af kan tak guna minyak banyak...

          Aku beli di Shopee dalam RM570 sekali postage. Rasanya ada voucher seller kot. If tak macam RM6++ juga harga dia. Kalau beli terus kat website pun ok click sini  

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...