Thursday 3 December 2020

I is sentap

          Ok, nak rant sikit pagi - pagi ni and op coz saya rasa takde sapa di kalangan kawan-kawan saya yang tau blog saya ni (but haters tau), maybe haters dah stop skodeng kot. But this is not about them. Ini pasal kawan saya

          Ok macam ni, saya ada satu group whatssap bersama kawan - kawan yang share the same interest, and kami memang lah rapat. But one day I found out salah seorang daripada mereka ni, berbual pasal satu kenyataan saya di luar group. Dia screen shot my statement di Group A (we both in this group), and bawa ke Group B (saya tiada dalam tu), but saya ada kawan dalam tu

          Group A adalah group my ps yang saya pernah beli ProCook. And kebetulan ps tu adalah kawan kepada adik sahabat baik saya. Saya suka service dia, so dalam group tu, saya suka "racun" orang untuk beli bila dia up sale. Well actually saya macam nak bantu juga la bila saya beri testimoni sendiri, so orang lain akan rasa benda tu bagus untuk dibeli

          So nak dijadikan cerita, ps up pasal periuk cast iron. And masa ni saya dah guna ci for few months, so memang based on experience, memang bila kita masak certain masakan akan lagi berasa. Like kalau guna garam, gula, asam jawa, kena hati-hati. Ye lah biasanya kita boleh agak kan banyak mana, tapi bila guna ci, saya pernah few times guna dalam kuantiti yg sama, tapi termasin lah...termanis la...so saya beritahu la perbezaan tu

          And my statement kena ss untuk dibawa ke group B. For what? Tak tahu. Maybe la tak semua setuju dengan my statement tu, tapi bila kawan kau yang punya statement, tak payahlah bercerita kat tempat lain...Dah la ss siap terpampang nama dan nombor aku, Group B tu pula semua kenal aku, but aku je tak join. 

          And ada la sis dalam Group A tu tak setuju my statement katanya dia rasa sama je. Fine maybe dia rasa sama and tak setuju. But motif kawan aku pi ss statement aku??? Memang saya terasa sangat sebab saya tak percaya la kawan saya boleh buat benda ss ni bawa ke tempat lain. Kawan saya agree dengan statement sis ni...I don't expect semua orang setuju dengan pernyataan saya, tapi being a friend, kalau tak setuju, tak payah up kat tempat lain. Eh kalau bukan rapat aku tak kisah. Bila acah-acah baik depan, belakang nak bergosip, sumpah aku terasa

          Ntahlah maybe benda ni normal je, saya je yang terasa. Just saying la kan nak mengata aku, make sure tak sampai kat aku. Kalau sampai kat aku, memang aku tak layan dah. Eh tapi aku tak layan pun...Bukan orang kisah. Kikiki...

          And I decided untuk jauhkan diri daripada mereka. Takpelah I pun bukan sapa-sapa kan...From now, I gerak solo je

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...