Tuesday 1 December 2020

Gadget PKP/MCO - Thermomix

          Rugi pula rasanya masa PKP tak update blog...Banyak masa terluang bila WFH. Skang ni jangan haraplah nak WFH. Bagi pun macam tak bagi je. So kerja macam biasa je lah. Dah kerja baru rasa nak bagi blog meriah.

          Tahun ni adalah tahun paling banyak saya beli (read invest) in kitchen gadget. Adoi mentang-mentang la bank bagi moratorium 6 bulan kan. Last-last yang saving berapa je. Eh...Tapi ada la

          Bila gov announce je kena MCO, benda pertama yang saya terfikir ialah Thermomix 6. Dah lama mengusya tapi rasa takde keperluan. Bila kena WFH, maka keperluan itu datang. Alhamdulillah. Sangat membantu di dapur

My Thermomix 6

          Harga TM6 masa saya beli ni RM6988. Saya deposit RM3000, selebihnya saya bayar secara ansuran selama 6 bulan. Alhamdulillah dah habis bayar. Lega sangat bila ada TM6 di dapur sebab saya tak kalut nak masak-masak. Plus sekarang pun bila penat kena masak dinner pun tak lah terasa. Sambil masak, sambil duduk je observe dia buat kerja. 

Fungsi-fungsi TM6

          
          
          Saya masih dok belajar guna macam sesetengah fungsi tu belum sempat pun nak try lagi. Sekarang jarang-jarang guna, tapi kalau saya penat or nak masak cepat, memang guna ni je senang...

         Of coz ada perbezaan pada tekstur kalau nasi goreng tu sesetengah orang dia kata tak ngam goreng dalam ni. Well...depends lah kalau time sibuk/penat nak komplen lagi ke kalau orang dah tolong masak kan...Makan sajalah

          Ok if anyone nak tau pasal TM6 ni maybe boleh contact TM Advisor Wydiana Ali ya. Esok saya tulis pasal gadget lain yang dibeli masa MCO hari tu

         


No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...