Wednesday 2 December 2020

Siri Seram Maz - Hantu Susuk

Siri Seram Maz #5 Hantu Susuk

Sejak semalam kecoh pasal kes ketum mengetum... eh ketuk mengetuk. Teringat kisah yang aku alami masa kecoh satu Malaya pasal hantu susuk akak hantu purdah (eh sama ke?)
Ada 3 kisah yang berlaku masa ni so aku cerita ni, kisah dia tak lah bersambung cuma berlaku dalam masa yang sama
Masa orang kecoh² pasal hantu susuk ni memang aku rasa macam kena insomnia. Tak boleh tidur la sungguh bila malam takut je. Aku tak ingat excat year, tapi masa ni aku sekolah rendah lagi


Kisah 1

Ada rumors pasal hantu susuk ni konon dia akan datang waktu siang ke rumah tanya ada anak dara ke dalam rumah sebab konon dia nak bagi produk kecantikan untuk test. Katanya dia naik kancil (warna apa aku tak ingat). Dan satu hari, memang ada sorang pompuan naik kancil datang rumah nak bagi sample produk kecantikan (aku rasa macam sabun Lux). Aku tak sure la dia tanya apa kat mak tapi mak macam tak mau la. 

Then few weeks lepas tu, Lux launch produk baru model Erra Fazira. Aku rasa produk tu dah. Hahaha...terus menyesal


Kisah 2

Ada satu hari, ada orang meninggal kat kampung tu, so mak & abah pun pergi ziarah. Diaorang naik motor. Masa tu hanya aku dengan adik je yang ada kat rumah. Mak kata nak pergi sekejap je... Tapi tunggu punya tunggu, mak tak balik sedangkan jam dah dekat 6 lebih. 

Aku ngan adik pun ntah apa sengal kitaorang tunggu tepi jalan konon kalau hantu datang senang nak lari . Then daripada jauh nampak susuk tubuh sorang wanita berjalan...Kitaorang punya la takut rasa berpeluh dah. Aku memang nak nagis dah la. Bayangkan masa ni sekolah rendah lagi apa je yang aku boleh buat kan (pembetulan : bukan sekolah rendah, tapi memang x ingat form berapa) 

Bila susuk tubuh tu makin dekat, barulah nampak MAK. La rupanya dia nak balik dulu tak nak tunggu abah so dia jalan kaki balik. Fuh...Nasib tak pengsan tepi jalan


Siri 3
Yang ni aku rasa paling seram dan misteri aku tak tau apa and sapa sebab kalau logik akal, memang tak logik

Ok ada satu malam tu aku dah tidur dan aku rasa around 2-3 pagi dah masa tu (aku tak sure juga la sebab takde jam dalam bilik). Aku terjaga dan terdengar orang perempuan bagi salam, tapi betul memang dengar hujung je macam "kum" je. Loud and clear.

Aku terdiam dan cuba pasang telinga dan sekali lagi aku dengar "kum" dari laman rumah. Aku punya takut terfikir nak bangun bagitau mak ke or nak buat² tak tau. Aku takut sampai tertidur balik... Maybe aku mimpi je kot. Umpama mimpi dalam mimpi. Sumpah aku rasa macam real dah tapi tak logik sapa datang malam² kan. Kalau jiran, sure dah panggil nama abah kan

Mujur aku tak tanya "Maznah ke tu?" Sorry tak seram. Yang seram kalau kau jumpa hantu tu, which aku bersyukur aku tak jumpa



Gambar sekadar hiasan

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...