Thursday 12 September 2013

Cloth Pad

          Aku adalah pengguna tegar cloth pad. Maybe ada yang tak tau cloth pad or cp tu apa...Zaman mak aku dulu dah guna pun cp ni. Dulu aku pelik kenapa every " time of the month" ada lak dalam toilet tu tergantung kain kecik, normally kain cadar or tuala yang digunting2. Aku confuse giler masa tu apa benda ni sebab tak pulak hari2 ada dalam bilik air tu. Tu con.

          Aku pulak memang diajar guna disposable pad (dp). Aku ingat lagi ada orang Johnson's & Johnson's datang bagi ceramah period, pastu dia bagi trial pack dp brand apa ntah....  Bila balik umah,  mak tanya depa bagi apa. Bila aku tunjuk, mak cakap dia guna kain je. Baru la aku tau kain2 tu sebenarnya cp la.




          4 tahun lepas, masa dok google aku terjumpa cloth pad ni tapi yang telah dikomersilkan. Comel je tengok design dan corak2 yang cute mute. Selepas, berkira- kira, aku pun terbeli satu set daripada Snowdrop. Aku beli yang minky. Mula2 aku macam cuak juga boleh ke aku pakai benda ni. Aku beli sebab bila aku baca review, banyak pula testimoni benda ni. Antaranya :

i.           Selesa
ii.          Kurang period pain
iii.         Discharge akan kuar sikit2, by hari ke-4 dah stop (aku normal 7-10 hari)

          Pas try, memang 3-3 item kat ats tu betul la...Memang lebih selesa sebab bagi aku dp tu surface dia macam keras sikit. So kalau minky tu, memang selesa sangat. Dan selepas setahun guna, memang period pain aku dah berkurang (alhamdulillah). Dulu aku kena spare panadol lagi. Tapi skang dah ok...Discharge pun tidak sebanyak kalau aku guna dp. Aku tak tipu ni sebab 3 bulan lepas, aku guna dp sebab datang penyakit malas aku. Ha kau...discharge banyak ke main siap bocor lagi.

          Kata seller cp ni, dalam dp ada banyak bahan kimia yang akan menarik kuar discharge tu. Maybe betul juga sebab masa aku pantang kali ke-2, memang aku tak pakai langsung dp ni, 2 minggu je discharge aku stop yang ada macam stain2 je. Dulu masa Sofia, rasanya dalam sebulan juga ler discharge kuar.

       

          

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...