Thursday 1 August 2013

Fareeda dan Nasha Pasti Menawan

          Alhamdulillah...Bulan ni adalah bulan yang last aku shopping Fareeda & NPM (Insyaallah...moga Allah berikan aku kekuatan. Kata nak kumpul 10K by the end of July 2014). Cukup dah rasanya koleksi tudung 3 layer aku. Sampai aku dah tak tau nak beli warna apa (printed kira boleh la eh). Yg bagus tudung 3 layer tu, sbb boleh matching dengan byk baju aku. Ye la...aku kan g ofis pakai baju kurung. Apa barang kurung plain kan. Haruslah kurung berbunga2 so mesti la warna dia banyak kan. Jadi kadang2 sehelai tudung boleh matching sampai 6 baju kurung aku. Nak2 baju batik.

          Mak aku masuk bilik iron pun siap tanya "hang juai tudung ka" bila tengok koleksi tudung2 aku yang digantung. Haha...senyum je la tak tau dia tanya betul atau perli. Sebenarnya tudung bawal aku pun banyak tapi disebabkan boleh lipat, letak dlm drawer sebab tu orang tak nampak. Ni sah2 la nampak kan. Lipat kang patah pula awning dia...

Lawa eh
            Aku tak kisah pun jenama dia Fareeda or Nasha. Janji labuh 12-13 inch. Kalau 11 inch  ni, aku rasa senteng gila. Aku akan pastikan tudung yang aku pakai ni labuh menutup dada. Xde la tergantung je. Serius tak paham orang suka tudung pendek. Aku penah tengok orang cari tudung Fareeda ni nak yang labuh 9.5 inch. Serius? Pendek kot. Tapi lantak la dia yang nak pakai kan. Maybe orang dia kecil so dia cari tudung saiz kecil. Maybe nak beli kat anak dia ke. Bersangka baik je la

          Tapi aku sedih sebab Fareeda 3 layer ni kebanyakkan saiz 11 inch. Aku memang tak boleh ler nak pakai 11 inch. Konpem tergantung dan tidak melepasi standard husband aku. Walaupun ada dia kuarkan pattern lain yang labuh, tapi aku suka 3 layer dia gak...Nak2 yang printed. Tapi kalau plain, aku suka Nasha Pasti Menawan.
 

Ni NPM. Aku ada no 1
 Bagi aku curl Nasha lagi cantik dari Fareeda. Daripada segi kain, memang sama la material dia. Somehow aku rasa dua2 ni setanding. Dan harga Nasha adalah tetap utk plain RM140 dan printed RM150. Harga Fareeda pula ikut seller. Kalau nasib tak baik, kau boleh beli dengan harga yang jauh lebih mahal daripada butik. Ni nanti aku citer kenapa.

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...