Sunday 18 August 2013

Entry bosan

          Adoi. Giler bosan aku ni. Sangat tensen bila husband ajak balik lagi umah mil. Don't get me wrong. Aku suka je balik rumah mil tapi agak2 la kan. Asyik travel je penat sangat wei. Dengan baju yang tak berlipat. Walaupun aku tak rajin sangat tapi bab baju, memang aku akan make sure kalau nak balik tu, semua dah siap sidai. Yang dah kering harus siap berlipat. Xsusun dalam almari lagi pun xpe janji dah siap lipat. So that bila balik aku tenang je. Bila aku bagi alasan, dia cakap xpe nak balik sorang. Xkan la nak bagi dia balik sorang apa kata mil aku.
        
          Terpaksa la balik juga. A bit geram la. Dia bising if baju x organize tapi bila aku bagi alasan, muncung plak. Sebenarnya seorang isteri pun nak rehat kat umah sendiri. Walaupun kat umah mil aku xbuat apa even masak pun, tapi segan la kan...xkan nak landing je dalam bilik. Harusla kena tunjuk muka gak kat depan. Pdhal kalau kat umah ni, sure aku usung Qai masuk pas maghrib. Langsung tido tu yang Isya kul 2,3 pagi.

          Hari ni mil suh g open house selang 2 umah. Mil balik kpg ngan K Long. Settle satu bab (bawa Qai sekali pun bagus juga kan) so pagi tu lepak umah je jaga Qai. Petang ada2 jemputan open house kawan lama, tapi husband maas nak g lagipun kitaorg kena jaga umah. So sempat kuar jap je makan asam pedas kat Bandar Baru Bangi (xingat kedai apa). Sempat juga ke Fareeda dan sambar lagi selai

          Candy crush for me...

     

          Mlm after mil balik, busu and the family datang. Suka hati la K Long dapat jumpa anak2 busu. Tapi aku rasa x sihat semalam. Tetiba kat tulang pinggul sebelah kiri aku sakit. Aku rasa kena minum susu la skang ni. Tulan aku ni salah2 jalan sure macam terkehel. Kadang2 siap bunyi berderap. Aku ghisau patah je kang.

          Tido awal sebab ada kebengangan dengan husband. Daripada aku sakit hati baik aku layan tido. Tapi bangun pagi dah ok sebab aku malas nak masam2 muka baru salam minggu lepas. Tunggula sebulan dua lagi sebelum aku start wat perangai. Semalam tido dalam kepanasan sbb mil renovate dapur so aircond kena cabut. Sian Qai la berpeluh2 padahal x cukup kipas syiling, husband dah bawa masuk kipas stand lagi. Siap merengek2. Panas agaknya ngada2 betul la budak2 skang ni. Aku dulu tido xpakai kipas pun tapi umah kampung satu kelebihan dia adalah natural aircond. Buka sikit tingkap naco tu, dan start ler melayari malam dengan mimpi indah. Best x best, kadang2 kalau hujan tempias baru aku jaga. Masa tu x takut plak hantu ke apa ke. Cuba skang aku lagi sanggup panas daripada buka tingkap umah. Nanti aku citer naper dalam next entry...

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...