Friday 5 October 2018

Keterjebakan Terkini - Essential Oil

          Baiklah...Lepas je saya habiskan study tu, bermulalah pencarian saya untuk mencari essential oil yang berkuali dengan harga yang berpatutan. I know two brands yg famous tetapi harga nya boleh tahan. Hahaha so sebab dah tahu apa yang patut perlu jadi slash terus brand tu.

          

          Then satu hari masa terjumpalah this brand Edens Garden. So 3 hari jugalah study pasal brand ni. Price pun ok yang penting result GC-MS tu kena ada baru lah kuyakin oil tu not adulterated. Alhamdulillah ku yakin dengan brand ni terus ngorder stater kit dari Edens Garden macam pic kat bawah. Price 114.95USD. Shipping tak ingat
         
         I amik lagi satu set (create your own 12 set) sebab alang-alang shipping sekali kan. Lepas tu order amber glass bottle tu dari Shopee je. Koser nak beli brand ni punya bottle. Dasar kedekut

Tada...My first kit dari Edens Garden

          1st time unboxing, I was like 'aik apsal x wangi pon'. Lepas tu semangat lah try diffsuer. Wah bila diffuse bau dia ok la not bad. Yang penting essential oil tu sesuai dengan saya. Saya tunggu masa je nak diffuse then one day tengah lipat baju stress pulak dengan penat dengan rumah semak. Apa lagi amik peluang diffuse. 

         Selepas seminggu guna, terasa macam nak tambah diffuser. Konon nak letak kat ruang lain. Selepas buat research, saya jumpa satu brand Plant Therapy Dan seperti Edens Garden, Plant Therapy pun hantar essential oil diaorang untuk 3rd party testing. 


7 & 7 Aromafuse Set

          Kalau compare dua brands ni, saya suka dua-dua. Hahaha saya suka Edens Garden sebab dia macam ada sweet scent gitu. Plant Therapy bau ni agak kuat pada saya, tapi kalau daripada segi keberkesanan dia, sama je saya rasa. Sebab saya dah guna yang kids punya untuk both brands jadi saya boleh kata kesan dia sama pada anak-anak.

          Punyalah gila tau tau...
          
Latest collection. Huhuhu...

          Yang depan tu roll ons. Pre-made so boleh terus guna saja. Nanti saya cerita dalam next entry







No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...