Thursday 11 October 2018

Siri Seram Maz - Pontianak/Langsuir?

          Kisah ni berlaku masa aku study sekitar tahun 2003. Aku kan kena repeat paper Calculus 11. Biasalah budak "pandai". Masa tu kawan-kawan aku semua dah lulus, jadi aku menumpang la kelas budak junior. Dalam kelas tu ada 6 orang senior kalau tak salah. 4 daripadanya perempuan. So yang perempuan ni memang kamcenglah kan. Satu hari tu, kitaorang decide nak buat group study. Maklumlah aku x mo pula kena repeat kali ke-3. Kang tak grad pula aku.

          Ada sorang akak ni namanya Kak Ita offer bermalam di rumah dia. So aku & kawan aku Tikah pun setuju untuk bermalam. Rumah Kak Ita ni yang best diaorg duduk bertiga je. So sorang satu bilik. And masa tu sorang housemate dia balik jadi Kak Ita suruh aku and Tikah tidur dalam satu bilik je.

          Berangkutlah aku dengan baju nak bermalam, baju nak pergi kuliah esok...Malam tu kitaorang pun buatlah group discussion. Sampai dalam pukul 2am, semua dah mengantuk. Aku pun dah mengantuk, tapi rasa nak study lagi. Si Tikah dah ajak aku tido. So aku pun bawalah buku-buku masuk dalam bilik sambil meniarap atas tilam. Aku pesan kat Tikah kalau aku tertido, jangan kejut biar je. Dalam pukul 2.30am aku tengok si Tikah dah terlena. Aku pun sambung study.

          Tiba-tiba aku rasa berat sangat kat belakang aku macam ada orang tindih atas bahu aku, tapi dalam posisi aku meniarap. Aku hanya nampak macam ada kain putih panjang kiri dan kanan aku. Aku pula cuba nak alihkan tapi memang tak boleh. Nafas aku kencang dan aku rasa peluh jantan betina semua pakat keluar. Aku cuba baca ayatul Qursi dalam hati tapi lagi aku rasa sesak nafas.

         Tiba-tiba aku teringat kalimah Auzubillah minashaitan nirajeem. Aku ulang-ulang baca kalimah tu dalam hati. Barulah aku dapat gerak-gerak badan aku. Sepantas kilat aku pusingkan badan. Guess what? Benda yang tindih aku tu dia lari tembus dinding okayh. Hanya nampak rambut & kain putih macam terbang gitu. Macam pontianak/langsuir (padahal tak pernah tengok pun). Nasib la masa aku pusing dia lari. Kalau dia tak lari dan bersemuka dengan aku? 

         Aku pun terus tutup buku, dan tarik selimut. Aku tak berani tido telentang or meniarap dah tapi terus mengiring sampai pagi. Posisi pun aku tak ubah sebab bila terjaga aku teringat-ingat benda tu. Mana tau kot dia datang balik

         Tapi aku rasa maybe sebab aku tertido dan dalam kepenatan tu aku alami fenomena sleep paralysis kot. Hahaha cuba bersangka baik ni. Tapi sumpah lepas tu kalau Kak Ita offer aku study kat rumah dia lagi, aku tak berani dah. Bila aku tanya Kak Ita kata dia tak penah kena kacau. So aku anggap maybe benda tu nak berkenalan dengan aku

          Tapi apsal kau x kacau Tikah eh?

       

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...