Sunday 1 December 2013

Fareeda...Nyata Jelita (inside and outside)

          Sejak kecoh isu ubat nyamuk-fareeda, aku dah slow beli on9. Takut pecah rekod bersih aku tak pernah ditipu untuk on9 shopping. Daripada barang murah sampailah IPad3, aku beli on9. Alhamdulillah ada rezeki aku terima barang-barang tu.

          Lagi satu, rasa macam dah tak berapa nak minat beli Fareeda sejak ada isu perang jenama ni dengan jenama-jenama lain. Ntahla...nak komen lebih-lebih, takut die hard Fareeda fan serang aku plak (macam la ada yang baca blog aku kan). Tapi aku punya personal opinion sebagai pengguna, biarla hal ni diselesaikan oleh pihak Fareeda sendiri. Kata dah dipatternkan, so pandai la Fareeda nak buat kerja kan. Tapi aku rimas tengok fanatik-fanatik Fareeda ni asyik up status pasal jenama tiruan kat wall sesetengah group. Lagi rimas tengok komen berlagak something like "kalau tak mampu, tak payah beli Fareeda" atau "biarla orang yang tak mampu pun teringin nak pakai fareeda". Adoi...tudung je kot.

          Aku rasa Fareeda punya tagline "Nyata Jelita" tu...sepatutnya orang yang pakai tu kalau tak sejelita Rozita Che Wan (tetiba Che Ta), biarla jelita daripada dalam. Bersangka baik la kan. Tak perlu komen-komen yang pada pendapat aku seolah-olah memandang rendah pada orang lain yang jual dan pakai fake Fareeda. Bila time Fareeda, bukan main lagi kan nak back up, tapi bila sendiri pakai fake Coach, LV, Gucci, Chanel, pandai senyap pula. Belum lagi masuk baju anak jenama Gap, Laura Ashley tapi Padang Besar mari...Or jam Guess gred AAA... ( eh, macam mana aku tau?) 

          Aku rasa hilang keanggunan seorang wanita bila keluarkan komen-komen macam ni. Itu aku sebagai pengguna Fareeda sendiri rasa. Agaknya kalau orang yang tak pakai Fareeda, mesti lagi menyampah kot tengok komen-komen ni macamkan dia je la yang mampu beli. Bagi aku, kita pakai sesuatu jenama tu untuk kepuasan diri. Kalau kita mampu pakai yang original, sepatutnya kita bersyukur Allah kurniakan rezeki yang lebih untuk merasa membeli barang yang kita nak. Tak perlulah memandang rendah pada yang pakai fake. Sebab ada sesetengah orang tak kisah pasal jenama, tapi duit kat bank berkepuk-kepuk.

          Jenama lain pun aku pakai. Dan baru-baru ni, aku terpaksa beli aisya seindah ikatan cinta tu yang fake punya. Haha...Sebab aku dah kempunan nak pakai, tapi takde pun yang labuh 11.5-12. Aku kalau Fareeda, labuh 11 tu minta maaf la. Sure husband aku jeling pastu sound. So, untuk mengelakkan sakit hati kena sound tu, baik aku tak payah beli langsung.

*sebab yang ke-3 kurang pakai Fareeda skang adalah frust Fizo Omar kahwin dengan Mawar Fareeda ( ok...ni tak lawak)


          
          

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...