Thursday 5 December 2013

Mudahkan kerja orang, Insya Allah kerja kita dipermudahkan Part 11

          Adui. Minggu ni adalah minggu yang sangat menesenkan aku dan kawan-kawan yang lain sebagai penasihat akademik (p.a) or should I say personal assistant? Best betul la jadi student politeknik ni. Semua lecturer yang settlekan. Ni la jadinya kalau masing-masing nak naikkan imej sendiri je. Ye la...Tak gelabah ke masing-masing nak jadikan politeknik masing-masing as world class kononnya. Tapi mentaliti student ke laut.

          Bagi aku sistem SPMP ni dah memudahkan urusan pendaftaran, tapi disebabkan terlalu banyak budi bicara yang diberikan, terus sistem jadi fail. Kalau dah kata pendaftaran tamat sekian-sekian tarikh, boleh tak block terus sistem biar budak tak boleh daftar. Ha...nampak macam kejam kan, tapi try buat gini satu sem. Confirm sem depan student tak berani nak melambat-melambat.

          Student pula, memang besar kepala sebab diaorang tau buat macam mana pun, diaorang akan menang punya. Memang takde pengajaran la untuk budak-budak ni. Sebab tu makin ramai budak-budak yang teruk dalam sistem. Ish...aku rasa minggu ni blood preassure naik ni. Belum lagi masuk part nak mengamuk dengan kawan-kawan sendiri yang berkira tak hengat.

          Ok, memang la nak marah budak-budak ni kan, tapi ada la certain part aku terpaksa bersetuju dengan budak-budak ni. Contohnya, anak p.a aku ni dah sem 4, tapi ada subjek sem 2 tak amik lagi. Walaupun ada 3 kelas, tapi dia boleh masuk 1 kelas je. Yang lagi 2 tu clash dengan subjek lain. Boleh la pula pensyarah tu reject sebab dia tak nak budak-budak yang menumpang.

          Ok, aku nak marah sebab budak tu dah sem 4 ok... Apa salahnya kau terima dia sebab tu subjek sem 2, kesian la kat dia kan...Lain la kalau subjek sem 5, itu memang patut la kau reject sebab budak tu ada peluang lagi nak amik. By time dia sem 5, memang subjek tu akan disediakan pun dalam jadual dia. Walaupun student aku tu boleh lagi amik sem depan, tapi sem depan tu tak tau lagi jadual dia macam mana. Clash lagi ke...apa ke...hadoi...

          Ok...sebab tensen, aku nak g makan jap...

       

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...